زمانی که ساعت در حال حرکت است: برتری زنجیره تامین برای کالاهای فاسد شدنی
لازم نیست شیر ​​تازه یا یک بسته سالاد باشد: بسیاری از محصولات دارای بهترین خرمای قبل (BBD) هستند. برای شیر، چند روز، برای سایر غذاها شاید یک یا دو هفته است. اما حتی مواد غذایی کنسرو شده هم برای همیشه دوام نمی‌آورند، داروها تاریخ انقضا دارند و «عمر قابلمه» رنگ‌ها یا چسب‌ها – زمان بین اختلاط (یعنی پر کردن اجزای 1K) و قابلیت پردازش – نقش مهمی ایفا می‌کند. به همین دلیل است که همیشه مراقب زمان‌های تکمیل و محدوده پوشش محصولات با “تاریخ انقضا” باشید. همچنین برای جلوگیری از هدر رفتن منابع و مواد ارزشمند، سهام باید تحت کنترل شدید قرار گیرد. از این گذشته، محصول باید به موقع در بازار باشد و برچسب BBD لازم را داشته باشد.

هدف: ایمنی در جدول زمانی
بسیاری از تولیدکنندگان مشهور در صنایع غذایی و آشامیدنی و داروسازی، و همچنین از صنعت عرضه خودرو و تولید صنعتی به طور کلی، برای نظارت و کنترل خرید، زمان‌بندی و مدیریت موجودی، به SAP متکی هستند. به این ترتیب، آنها با توانایی انجام تحلیل های به روز و قابل اعتماد در تمام مراحل فرآیند زنجیره ارزش در هر زمان، شفافیت ایجاد می کنند. این باعث ایجاد امنیت در جدول زمانی می شود.

با این حال، بسیاری از کاربران هنوز نیاز به بهینه سازی را در اینجا می بینند – نه از نظر مقدار اطلاعات، بلکه از نظر نمای کلی. مطلوب است که به “پرش تراکنش” پایان دهیم، جایی که کاربران باید از یک تراکنش به تراکنش دیگر بپرند تا از طریق کارهای انجام دهند. این گیج کننده و مستعد خطا است، زیرا می توان به راحتی از چیزی نادیده گرفت.

در مسیر “تعالی زنجیره تامین”
کاربران مکمل ایده آل را در نرم افزار دارای گواهی SAP از ifm پیدا خواهند کرد. شکاف های موجود در استاندارد SAP را می بندد و قابلیت استفاده بیشتر را تضمین می کند. به عنوان مثال، Role Administration Cockpit به همه کاربران دقیقاً اطلاعاتی را که برای نقش های خود نیاز دارند ارائه می دهد. علاوه بر این، اطلاعات کلیدی خلاصه شده و در صورت امکان به صورت گرافیکی نمایش داده می شود. کارکردهای کشیدن و رها کردن و تمرین کردن به شما امکان می‌دهد جزئیات در صورت نیاز نمایش داده شوند. یک ساختار سازمان یافته همچنین عملکرد سریع و قابل اعتماد را در لیست کاری روزانه تضمین می کند. سیستم های هشدار تضمین می کنند که کاربران می توانند همه چیز را همیشه در معرض دید قرار دهند و از آنها خواسته می شود به موقع اقدام کنند.

با نگاهی به جدول زمانی در تولید، انبارداری و توزیع، نرم افزار ifm’s Supply Chain Excellence دقیقا راه حل مناسبی است. این برنامه ریزی استراتژیک و انجام عملیاتی را در یک سیستم ترکیب می کند و بنابراین از مدیران زنجیره تامین و مدیران لجستیک و همچنین برنامه ریزان تولید و کنترل کننده های MRP پشتیبانی می کند.

تولید کارآمد مخلوط با مواد اولیه فاسد شدنی
یک مثال خوب از اینکه چگونه نرم افزار زنجیره تامین تعالی ifm به کاربران کمک می کند، تولید مواد غذایی در ظروف است.

مواد اولیه فاسد شدنی برای تولید نوشیدنی های مختلف مورد نیاز است: شیر، مالت، آب میوه یا حتی طعم دهنده هایی که به مرور زمان طعم خود را از دست می دهند. به دلایل قیمت، بهتر است مواد (فاسد شدنی) را در مقادیر زیاد سفارش دهید. اگر مواد خام در مقادیر مختلف در ماشین های مختلف به طور همزمان مورد نیاز باشد، ظرف باید به دسته های کوچکتر تقسیم شود. سپس یک مرحله کار اضافی لازم است (شاید تحت شرایط بهداشتی خاص)، تهیه ظروف مناسب لازم است و خروج باید اندازه گیری یا وزن شود. علاوه بر این، عمر مفید بسیاری از منابع فاسد شدنی پس از باز شدن کوتاه می شود. بنابراین، همیشه این خطر وجود دارد که این ماده سریعتر از آنچه قابل مصرف باشد، فاسد شود.

Supply Chain Excellence با این امر مقابله می کند. این نرم افزار شرایط کلی را در نظر می گیرد (که البته کاربران باید با آن آشنا باشند) و به ایجاد طرحی کمک می کند که همه متغیرها را در نظر بگیرد – از جمله مدت زمان استفاده کامل و عملکرد. به این ترتیب، بهترین مقدار ممکن و اندازه ظرف را می توان از قبل با در نظر گرفتن تمام معیارها – از جمله ماندگاری و قیمت، در طول فرآیند سفارش تعیین کرد.

چسب ها، روغن ها، پلاستیک ها، …: کیفیت و عملکرد اغلب محدود به زمان است
همانطور که مثال غذا قابل توجه است، همین چالش در مورد سایر صنایع نیز صدق می کند. به عنوان مثال، برخی از چسب ها به دلایل ایمنی تنها چند هفته پس از مخلوط کردن یا باز کردن ظرف، دیگر نمی توانند در مهندسی خودرو استفاده شوند. روان کننده ها با گذشت زمان کیفیت خود را از دست می دهند یا خواص تریبولوژیکی خود را تغییر می دهند و به جای افزایش عمر مفید می توانند به ماشین ها یا درایوها آسیب برسانند. پلاستیک ها و الاستومرها می توانند شکننده، متخلخل یا شکسته شوند. این یک خطر بزرگ در طول تولید و همچنین در طول استفاده از محصول نهایی است.

بهترین: هزینه ها و جدول زمانی را هماهنگ کنید
این مثال ها نشان می دهد: محصولات “فاسد شدنی” زیادی وجود دارد. هنگام برنامه ریزی تولید یا فرآوری، صرفاً نگاه کردن به بهترین قیمت کافی نیست. تعداد زیادی متغیر باید در نظر گرفته شود. این به سیستمی نیاز دارد که محدوده هدف را حفظ کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و فروش